🗓️Februari 2024
Raadpleeg hier de verschillende releases die werden vrijgegeven van WAVEDESK gedurende de maand februari 2024.
Release 28/02/2024
Offerte/orderbevestiging/leveringsbon/afhaalbon
Bijkomende controle bij het opslaan van het document dat voor iedere lijn binnen het document een btw-code aanwezig is.
Aankoopfacturen
Uitbreiding van de filtermogelijkheden met de mogelijkheid om een periode op te geven om de lijst te filteren (begin - einde).
Planning
Aanpassing ter hoogte van de optie om de verloven en ziektes al dan niet weer te geven.Ongeacht de gekozen optie blijven we nu de collectieve verloven weergeven in de planning.
Release 26/02/2024
Ondersteuning voor leveringsbonnen en afhaalbonnen
Vanuit het overzicht van de offertes binnen een project is het nu mogelijk om een leveringsbon of een afhaalbon aan te maken.
Bijkomende menu-items
Er zijn 2 bijkomende menu-items voorzien onder het luik financieel:
Beheer van de afhaalbonnen
Beheer van de leveringsbonnen
Beheer offertes
Mogelijkheid om leveringsbonnen aan te maken
Mogelijkheid om afhaalbonnen aan te maken
Algemene instellingen
Bijkomende optie om aan te geven of afhaalbonnen / leveringsbonnen worden gebruikt binnen het platform.
Weergave menu
Het algemene menu gaat nu rekening houden met de vlaggen in de algemene instellingen om al dan niet de nodige menu-items weer te geven:
Orderbevestigingen
Leveringsbonnen / Afhaalbonnen
Tabblad offerte ERP-fiche
Toevoeging van een bijkomend tabblad 'Leveringsbonnen / afhaalbonnen' van waaruit het mogelijk is om nieuwe of bestaande bonnen te bewerken.
Release 25/02/2024
Resource performance
Verbetering in de dropdown voor het selecteren van het gewenste stadium (autosize)
Oplossing van een foutmelding bij selectie van bepaalde stadiums
Verbetering in de weergave van de taartgrafiek (kwam in bepaalde gevallen niet tot aan 100%)
Mapping Archimede tijden
Toevoeging van een nieuw item in de stamgegevens voor het beheer van de mapping.Dit laat toe om de omschrijvingen van de tijden die worden gebruikt binnen Archimede te koppelen aan de stadiums in gebruik binnen WAVEDESK.
Mapping ReynaPro tijden
Oplossing van een foutmelding bij het klikken op een titel in de lijst van de mapping om te sorteren.
Tabblad offertes ERP-project
Optimalisatie van het tabblad offertes door opsplitsing van dit tabblad naar een afzonderlijk programma
Optimalisatie van het tabblad prijsaanvragen door opsplitsing van dit tabblad naar een afzonderlijk programma
Verplaatsing van de orderbevestigingen naar het tabblad offertes
Optimalisatie van het tabblad orderbevestigingen door opsplitsing van dit tabblad naar een afzonderlijk programma
Nummering documenten
Toevoeging van 2 bijkomende nummeringen aan het beheer van de nummeringen:
Nummering voor leveringsbonnen
Nummering voor afhaalbonnen
Release 23/02/2024
Planning
Mogelijkheid om in de planning al dan niet de opmerkingen en de verloven weer te geven
Mogelijkheid om blokken te verlengen of in te korten door drag-and-drop
Release 22/02/2024
Menustructuur
Toevoeging van een extra map aan de menustructuur 'Inventory'
Verhuizing van een aantal menu-items naar deze nieuwe menustructuur
Toevoeging van een extra menu-item in deze menustructuur met de bestelvoorstellen
Import Archimede
Aanpassingen aan de import uit Archimede om Excel-bestanden met meerdere pagina's te ondersteunen
Uitlezen van het glas uit het Excel-bestand
Platforminstellingen
Toevoeging van een extra parameter aan het luik artikel en stockbeheer om aan te geven of er automatisch bestelvoorstellen moeten aangemaakt worden door de service die iedere nacht loopt.
Automatisch opslaan mails in het project
Het platform zal vanaf heden de onderstaande mails automatisch opnemen in het communicatieluik binnen het project indien gekoppeld aan een project:
Mails voor verstuurde offertes
Mails voor verstuurde facturen
Mails voor verstuurde herinneringen
Afdruk bestelbon
Afdruk van de kortingscode op de bestelbon, deze werd niet meegenomen in de afdruk.
Orderbevestigingen in de projectfiche
Verbetering voor de weergave van orderbevestigingen binnen de projectfiche, deze werden in sommige gevallen niet weergegeven.
Verbetering generatie documenten projectfiche
Er is een verbetering aangebracht aan de generatie van documenten binnen de projectfiche.We gaan nu steeds het project eerst bewaren voor we overgaan tot het aanmaken van het document.Op deze manier zijn we zeker dat alle informatie die pas werd geregistreerd op het project zonder dit eerst op te slaan ook beschikbaar is bij de generatie van het document.
Partnership Microsoft
WAVEDESK heeft een partnership afgesloten met Microsoft.We zijn vanaf heden officieel partner en kunnen volledig gebruik maken van de API's die beschikbaar zijn om een communicatie op te zetten met Microsoft.Een eerste implementatie die we voorzien is het synchroniseren van de agenda's.Dit betreft de agenda's van het personeel om zaken die worden geboekt in de interne agenda van WAVEDESK of die worden doorgestuurd door de planning automatisch binnen te krijgen in de agenda van O365.Het initialiesatiproces om de synchro op te zetten zal beschikbaar zijn vanaf volgende week woensdag waarbij we verwachten dat de effectieve synchro van de gegevens zal kunnen plaatsvinden vanaf eind volgende week.
Release 21/02/2024
Bestelvoorstellen
Automatische generatie van bestelvoorstellen iedere nacht aan de hand van een service voor niet-stock artikelen die nodig zijn binnen de projecten.Dit zal de service doen door te kijken naar de leveringstermijn van de artikelen + zelf in te stellen buffer die u wenst aan te houden.
Release 20/02/2024
Planning
Automatische overname van de productietijden van de productiestadiums.
Mobiele toepassingen
Mogelijkheid om meerdere foto's in 1x te selecteren op het toestel en deze in 1x te uploaden naar het actieve project.
Release 16/02/2024
Tabbladen ERP-projectfiche
Verwijdering van de iconen in de tabbladen van de ERP-projectfiche, dit om het scrollen naar de meest rechtse tabbladen te vermijden.
Mail templates
Toevoeging van een bijkomende mail template voor het automatisch doormailen van de digitale werkbon (na uitveroing van de werken).
Werkbonnen
Mogelijkheid om afwerkingen te selecteren binnen een project en vanaf deze selectie een digitale werkbon aan te maken.
Afwerkingen ERP-project
Weergave van een extra kolom met het werkbonnummer in dewelke de afwerking is opgenomen.
Overzicht openstaande afwerkingen
Toevoeging van een extra kolom met het werkbonnummer in dewelke een afwerking is opgenomen.
Activatie tabblad werkbonnen ERP-project
Activatie van het tabblad werkbonnen binnen de ERP-projectfiche.
Aanpassing volgorde tabbladen onder documenten
Aanpassing van de volgorde van de tabbladen onder het hoofdtabblad documenten naar:
Bestellingen
Documenten
Orderbevestigingen
Aankoopfacturen
Overzicht mailverkeer - mappen
Het overzicht van het mailverkeer is uitgebreid met de mogelijkheid om mappen te gebruiken.Standaard is vanaf heden altijd 1 standaardmap aanwezig waar alle nu al aanwezige mails zijn in opgenomen.Het is nu mogelijk om bijkomende mappen aan te maken zodat de mails kunnen onderverdeeld worden in een door u gekozen onderverdeling.
Planning plaatsing
Verbetering van de beveiliging van de plaatsingsplanning, er konden nog steeds items aangemaakt worden door de snelkoppeling rechtsboven ook al had de gebruiker niet de nodige rechten om dit uit te voeren.
Release 15/02/2024
Relaties
Wijziging volgorde velden naam en voornaam.
Contacten
Wijziging volgorde velden naam en voornaam.
Persoonlijk profiel
Mogelijkheid om een standaard medewerker te selecteren die moet ingevuld worden bij de creatie van nieuwe taken
Mogelijkheid om als delta voor de taken -1 op te geven, dit zal maken dat alle openstaande taken steeds worden weergegeven
Solar dashboard
Verbetering in het Solar dashboard voor wat betreft de delta van de taken, hier werd geen rekening gehouden met de opgegeven waarde in het persoonlijk profiel bij het openen van het dashboard.
Algemene instellingen
Mogelijkheid om een standaard commercieel verantwoordelijke op te geven.Deze zal standaard worden ingevuld bij de creatie van een nieuw CRM-dossier.
Offertemodule
Verbetering in de offertemodule om specifieke artikelen al dan niet weer te geven op de offerte.
Service mailen taakherinneringen
Activatie van de service die automatisch herinneringen kan versturen voor openstaande taken.Dit zal de service enkel doen indien de optie werd aangevinkt bij de creatie van een taak.
Volgnummers
Toevoeging van een bijkomend volgnummer voor de nummering van de werkbonnen.
Release 14/02/2024
Orderbevestigingen
Oplossing van een mogelijke foutmelding bij het aanmaken van een orderbevestiging.
Contruction - gebouwen
Aanpassing van de volgorde van de velden binnen de fiche van een gebouw waar we eerst de locatie weergeven en daarna de postcode.
Relaties
Aanpassing van de beschikbare regio's in de relatiefiche.We hebben hier nu de volgende keuzes: West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Brussel, Antwerpen en Wallonië.
Release 13/02/2024
Tabblad documenten projectfiche
Overschakeling naar sub-tabbladen binnen het tabblad documenten.
Planning
Bijkomende keuze in de algemene instellingen om de dagplanning of weekplanning te gebruiken voor de plaatsing
Weergave van de projectnaam in de lijst van de projecten bij het toevoegen of het wijzigen van een planningsitem
Algemene instellingen
Toevoeging van 2 bijkomende parameters in de algemene instellingen van het platform:
Uurloon voor herstellingen (DNV)
DNV: indicatie of het platform rekening moet houden met de geregistreerde rijtijden of terugvalt op de berekende afstand naar de werf
Afwerkingen
Toevoeging van een bijkomend veld in de fiche van de afwerkingen om aan te geven of de afwerking al dan niet onder de garantie valt. Dit veld geven we ook weer in de lijst van de afwerkingen
Mogelijkheid om meerdere afwerkingen te selecteren ter hoogte van de lijst van de afwerkingen en van deze selectie een werkbon aan te maken
Release 12/02/2024
Planning
Mogelijkheid om manueel een project in te plannen in de productieplanning
Verbetering ter hoogte van de verwerking van de vlag 'contact' bij het inboeken van planningsitems rechtstreeks in de productieplanning of de plaatsingsplanning
Release 09/02/2024
REST-API
Aanpassin van de REST-API voor de behandeling van grotere volumes.Hele grote imports van o.a. ReynaPro (80+ posities) kon een foutmelding geven bij het importeren van de gegevens.
Mappenstructuur projecten
Aanpassing van de weergave van de mappenstructuur van de projecten.Indien er geen spcifieke volgorde werd gekozen voor de mappen valt het platform nu terug op een alfabetische sortering van de mappen.
Release 08/02/2024
Volgorde mappen bestandsstructuur projecten
De volgorde van de mappenstructuur is nu aanpasbaar.In vorige releases werden de mappen steeds gesorteerd op naam van de map.Dit is op heden nog steeds zo, maar de mogelijkheid om de sortering op naam te overrulen is toegevoegd aan het platform.
Gecomprimeerde download aanmaken bestanden
Ter hoogte van de bestanden is een bijkomende snelkoppeling voorzien om een gecomprimeerd bestand aan te maken van de geselecteerde bestanden in de lijst.U kan 1 of meerdere bestanden selecteren in de lijst met de sneltoetsen en bij het selecteren van de onderstaande snelkopeling zal het platform een zip-bestand aanmaken en automatisch downloaden.
Overzicht aankoopbestellingen
Toevoeging van het veld ordernummer aan de lijst van de beschikbare velden met de mogelijkheid om te filteren op deze kolom.
Afdruk bestelbon - projectreferentie
Toevoeging van het projectnummer en de projectnaam als referentie op de afdruk van de bestelbonnen.
Detailfiche projectartikel - mogelijkheid tot aanpassen
Bijkomende mogelijkheid om binnen de details van een projectartikel dat gekoppeld is aan een artikel in het artikelbeheer, de detailfiche van het artikel in het artikelbeheer te openen.Dit laat toe om aanpassingen aan te brengen aan de artikelfiche.Deze zullen direct gereflecteerd worden in het artikel binnen de artikellijst van het project.
Beheer btw-codes
KLeine aanpassing aan de types van btw-codes om duidelijk te maken welk type moet gebruikt worden voor de melding btw-verlegd.
Rappelbeheer
Bij het openen van het rappelbeheer tonen we nu standaard enkel de klanten met het bedrag openstaand dat al vervallen is.De optie om alle openstaande klanten te zien, al dan niet met al vervallen facturen blijft mogelijk door de optie te selecteren bovenaan.
Facturatie
Automatische toekenning van het type van factuur indien er geen type werd gekozen, het platform zal hier standaard kiezen voor factuur.Indien het totaalbedrag van de factuur negatief is zal het platform dit automatisch aanpassen naar creditnota.
Planning
Creatie automatische planningsservice die algemeen inzetbaar is voor alle accounts.De automatische planningsservice die tot op heden actief is was enkel inzetbaar op 1 account met een aantal specifieke parameters.
Release 07/02/2024
Bestellingen
Verbetering in de aanmaak van de bestellingen om de opgegeven opmerkingen over de bestelling mee te nemen in het besteldocument.
Controle ondernemingsnummer
Verbetering in de controle van ondernemingsnummers binnen het platform om rekening te houden met de nieuwe reekds die start met het begincijfer 1.
Contacten - selectievenster
Verbetering in de lay-out van het selectievenster voor de contacten.
Toevoegen afbeelding afwerkingen
Verbetering ter hoogte van het toevoegen van afbeeldingen aan afwerkingen.Hier was er een mogelijkheid dat het platform een foutmelding gaf na het uploaden van de afbeelding.Dit is verholpen.
Dashboard construction gebruikers
Er is een aanpassing aangebracht voor gebruikers van de construction projecten zodat ook hier een default dashboard kan worden geopend na het aanmelden op het platform.
Mail generatie bestellingen
Verbetering in de generatie van de mail voor het plaatsen van bestellingen indien het leveringsadres het werfadres is.Er kon een foutmelding optreden bij het parsen van de postcode en de locatie van het werfadres in de mailtemplate.
Aanpassing REST-API call projectinfo
Aanpassing van de REST-API call voor het opvragen van de projectinfo.We geven nu ook de aanspreektitel mee van de contactpersoon die verantwoordelijk is voor het project.
Offertebeheer - ingave offerte
Weergave van de posities in de lijst van de artikelen
De volgorde, de breedte en het al dan niet zichtbaar zijn van een kolom in de artikellijst van de offerte kan nu worden gekozen per individuele gebruiker
Import artikelen
Toevoeging van een nieuw tussenvenster van waaruit het mogelijk is om een Archimede of ReynaPro offerte te selecteren.De artikelen zullen worden weergegeven in dit tussenvenster.Hierbij zal het platform een aantal validaties uitvoeren waarbij eventuele fouten of problemen worden weergegeven.De gebruiker heeft de mogelijkheid om de artikelfiche van een artikel rechtstreeks aan te passen of het artikel zelf te vervangen door een ander artikel.Na bevestiging zullen de artikelen worden geïnjecteerd in de artikellijst van het project.
Release 05/02/2024
Outlook-integratie
Release van de eerste universele plug-in's voor Outlook.Er zijn 2 versies beschikbaar, een 32-bit versie en een 64-bit versie in functie van de versie van Outlook die is geïnstalleerd op uw computer.
Release 04/02/2024
Beheer nummering
Toevoeging van een bijkomend volgnummer in het beheer van de volgnummers voor de nummering van de orderbevestigingen.
Orderbevestigingen
Activatie van het beheer van de orderbevestigingen onder het luik financieel in het hoofdmenu van het platform
Toevoeging van de nodige templates voor het afdrukken en het mailen van orderbevestigingen
Activatie van de orderbevestigingen in de CRM-projectfiches en de ERP-projectfiches
Release 02/02/2024
Rappelbeheer
Mogelijkheid om de rappelcounter aan te passen voor een specifieke factuur.Dit kan gebruikt worden indien er al rappels werden verstuurd naar de klant maar deze ten onrechte werden verstuurd omdat er iets niet in orde was waardoor de klant niet bereid is om te betalen. Op deze manier kan de teller teruggedraaid worden.
Bestellingen
De bestellingen gaan nu rekening houden met de bestelhoeveelheden die zijn opgegeven in de artikelfiche.
Offertes - afdruk
Verschillende verbeteringen in de afdruk van de offertes:
Correcte weergave van html-tags in de opties
Sommatie van het totaal aan opties om duidelijk te maken dat deze niet aanwezig zijn in de totaalprijs
Verbetering in de alignering van verschillende onderdelen binnen de offerte
Projectartikelen
Toevoeging van het veld eenheid aan de pop-up vensters voor het toevoegen of wijzigen van een artikel uit de lijst
Toevoeging van het veld bestelcode leverancier aan het venster voor het toevoegen of wijzigen van een vrij artikel
Artikelbeheer
De vlag om aan te geven dat alle artikelen moeten weergegeven worden ongeacht een hoofdgroep en subgroep houden we nu bij per gebruiker.Bij het opnieuw openen van het artikelbeheer zal deze terug de gekozen voorkeur overnemen.
Release 01/02/2024
Bestellingen
Automatische bewaring van het aangemaakte besteldocument in de details van de bestelling
Ondersteuning voor het afdrukken van de bestelbon en het doormailen naar de leverancier toe
Bijkomende lijn met de afmetingen voor breedte, hoogte en lengte indien aanwezig op het artikel
Artikelen ERP-project
Toevoeging van het interne artikelnummer aan de lijst met de mogelijkheid om hierop te filteren
Toevoeging van lengte, breedte en hoogte aan de lijst
Toevoeging van lengte en eenheid aan de vensters om het artikel aan te passen in de artikellijst
Mogelijkheid om te sorteren op kolommen
Mogelijkheid om te zoeken op de artikelnaam
Correctie ter hoogte van het aantal dat we verwerken voor de profielen
Bij het importeren van profielen plaatsen we de eenheid van het projectartikel nu standaard op 'stuks'
Weergave van de kleur in de lijst van de artikelen
Last updated